Mõned kriitilised hääled on öelnud, et eesti lapsed ei oska tantsida. Ei oska seetõttu, et neil pole õpetajaid. Tantsuõpe läheb koolist mööda ja siis ei saa ka rahvatantsuõpetaja huvitavamaid tantse õpetada, sest lapsed ei oska tantsida. Sestap on rahvatants noortele igav. Paistab, et noortele tantsu õpetamine on väga keeruline.
Tantsu õpetamine ei ole keerulisem kui geograafia või matemaatika õpetamine, sest me peame igas aines õpetama lapsi eelkõige mõtlema, aru saama ja tantsul on ju täpselt sama ülesanne. See tähendab, et õpetajal on vaja metoodikat, loovaid võtteid.
Tahame, et tantsu oleks mõnus vaadata, aga seda on mõnus vaadata vaid siis, kui esitajal on mõnus tantsida. Oma koolitustel ma püüangi juhtida tähelepanu sellele, kuidas jõuda tantsus hea enesetundeni, usalduseni.
Tantsuõpe ei tähenda pelgalt tehnika omandamist vaid tähtis on, et selle tehnika kaudu saaks õpilane endast ja maailmast midagi teada. Nii on iga asjaga, mida õpime – see on eelkõige vahend, mis aitab tunda ennast, oma võimeid, huvisid ja soove, et elada õnnelikult.
Tallinnas on 26. -27. oktoobril tulemas sinu koolitus „Loov liikumine algklassides. Kasu või kahju heast tahtest“, mis on suunatud eelkõige algkooliealiste, aga ka lasteaiaealiste õpetamisele, et nende enese –ja kehatunnetust loova liikumise abil toetada.
Koolitus on siiski eelkõige täiskasvanutele, sest lapsed õpivad matkides. Täiskasvanuid õpetades näen, et suur osa neist istuks kohe potsti maha ja eelistaks kirjutada või videosid teha. Kui laps peab end oma kehas hästi tundma, siis kellelt ta õpib – kas sellelt, kes ise ei viitsi, kellel on põlved kanged, veresoonelaiendid, ülekaal, pea ja õlad valusad? Järelikult, kui me ei saa neile ise ette näidata, on vaja teisi meetodeid. Seda õpimegi.
Lapse loomuses ei ole kuivalt jälgida, joonduda, sirutada täpselt samasse kohta. Kui anname talle mitteloomupäraseid ülesandeid, paistabki tants/liikumine ebamugav ja tema huvi kaob.
Loov liikumine aitab luua seoseid eosed elu ja olemise vahel. Tants on üks parim elu õppimise viis, sest selles on kõik koos – ihu, hing ja vaim. Tantsus saab neid komponente eraldi ja kõiki koos arendada.